Bezlepkový mexický koláč

Na tenhle koláč jsem se chystala už hodně dlouho a pořád jsem přemýšlela, jak to zaonačit, aby byl bezlepkový. A náhoda tomu chtěla, že předevčírem přišla zaječí krabice, ze které na mě vykoukl maniokový škrob. Hned mně bylo jasné, jak ho využiji a jak ten koláč proměním na bezlepkový. Trochu jsem se bála, když jsem místo po pšeničné mouce sáhla po škrobu, ale výsledek je myslím víc než zdařilý.

Ingredience

100 g maniokového škrobu (lze nahradit i bezlepkovou moukou nebo běžnou pšeničnou moukou – všechny varianty vyzkoušeny)

20 g másla

2 vejce

250 ml mléka

1 cibule

250 g mletého hovězího masa

1 malá plechovka (150 g) kukuřice

1 plechovka (400 g) fazolí

1 lžička prášku na pečení

taco koření

sůl

olej na smažení

150 g strouhaného čedaru

Postup

Na rozehřátém oleji spěníme cibulku, přidáme hovězí maso a vše orestujeme.

Maniokový škrob, máslo a prášek na pečení promixujeme ve food procesoru.

Do směsi maniokového škrobu s máslem přidáme mléko a vejce a vše důkladně promícháme. Přidáme fazole, kukuřici, osmažené maso a dochutíme solí a kořením. Vše promícháme.

Směs nalijeme do máslem vymazané koláčové formy a v troubě rozehřáté na 200°C pečeme 30 minut. Po té povrch koláče posypeme strouhaným sýrem a ještě koláč necháme několik minut péct, aby se sýr rozpustil a začal bublat.

Napsat komentář