Recept na snadnou přípravu wonton těsta

Vždycky jsem si myslela, že vytvořit těsto na wonton knedlíčky a další wonton radovánky je nadlidský výkon, protože ani v takové kuchařce jako je Making Artisan pasta recept na wonton nenajdete.

I přesto že mám vietnamskou tržnici ani ne čtvrt hodiny od domu, mám na wonton chuť mnohem častěji, než mám cestu do tržnice. Tady je otázka, zda málo chodíme do tržnice a nebo zda mám hrozně moc ráda všechno, kde vystupuje wonton…

Nedávno jsem si proto řekla, že se nedá nic jiného dělat, než místo do útrob vietnamských obchůdků zkusit zabrousit do útrob internetu a zjistit, jak se těsto na wonton připravuje. Ukázalo se, že recept není zase tak moc obtížné najít a že postup není zase tak moc náročný, jak jsem si původně představovala…

Ingredience

300 g hladké mouky

1 vejce

1/4 až 1/2 hrnku vody

sůl

kukuřičný škrob na podsypávání

Postup

Těsto se připravuje vlastně úplně stejně jako těsto na klasické italské těstoviny. Vybrat si tak můžete, zda do práce zapojíte ruce nebo budete líní a využijete robota. Pokud jste podstiví a dáte přednost ruční práci, tak si z uvedených ingrediencí vypracujte kouli a potom ji na podložce hněďte tak dlouho,  dokud nemáte pružné nelepkavé těsto.

Pokud jste jako já a dáváte přednost kuchyňské technice, tak si v robotu nebo ve foodprocesoru smícháte všechny ingredience a kuchyňského pomocníka necháte hníst tak dlouho, než máte hezké, pružné a nelepivé těsto. Podle potřeby přidávejte vody nebo mouky…

Těsto v obou dvou případech necháme uležet v míse přikryté potravinářskou fólií cca hodinu.

Po té si těsto rozdělíme na poloviny nebo čtvrtiny (to podle toho, jak velkou linku máte) a vyválíme ho na co nejtenší plát. Zbytek těsta máme stále přikrytý, aby nám neztvrdlo a neoschlo.

Během vyvalování těsta si váleček i pracovní plochu podle potřeby podsypáváme kukuřičným škrobem. Těsto by mělo být vyválené opravdu na tenonko. Hranice někde mezi ještě těstem a průhledností je ten ideál, kterého chceme dosáhnout.

Rozválené těsto si nakrájíme na čtverce přibližně o hraně 9 cm.

Wonton můžeme hned použít a nebo uchovat v mrazáku. Pokud si těsto chcete zamrazit, tak jednotlivé čtverce naskládejte na sebe a přitom dbejte, aby jste měli každý plátek dostatečně posypaný kukuřičným škrobem, jinak se při oddělování jednotlivých čtverců dost zapotíte.

 

Recepty na využití wonton těsta:

Wonton polévka

Black Bean Tacos ve wonton košíčkách

Pečené wonton taštičky s fazolí černé oko a tahini omáčkou

Lasagne ve wonton košíčkách

1 komentář: „Recept na snadnou přípravu wonton těsta

Napsat komentář