Holandská hořčičná polévka

Já vím, hořčičná polívka – zní to dost divně. Ale ona je vážně dobrá. I když je pravda, že když jsem si v Zaanse Schansenu k večeři objednala menu, kde byla zahrnutá právě i tahle polívka, tak jsem ji do té doby, než jsem jí ochutnala, považovala za nutné zlo nezbytné k tomu, abych se prokousala k hlavnímu chodu a dezertu. Jenomže je to už téměř rok, co jsme se z Holandska vrátili a já jsem hořčičnou polívku doma už několikrát vařila. Je prostě dobrá…

Ale aby byla vážně tak dobrá jako v Zaanse Schansenu, tak je nutné použít chuťově dobrou a kvalitní hořčici. Hořčice, která vám nechutná k párku, vám dvojnásobně nebude chutnat v polívce. Samozřejmě, že nejideálnější by bylo použít hořčici přímo ze Zaanse Schansenu, kterou tam i dnes mele (bohužel už jenom jeden) větrný mlýn. Jenomže ta je u nás jaksi nedostupná, takže doporučuji sáhnout po Maille nebo jiné dobré hořčici.

 

Ingredience

50 g másla

50 g mouky

1 l kuřecího či zeleninového vývaru

1 lžíce hrubozrné hořčice

1 lžíce klasické hořčice

150 g zakysané smetany

100 g slaniny

Sůl a pepř

 

Postup

V hrnci rozpustíme máslo a přibližně dvě minuty na něm opražíme mouku.

Po té do hrnce po sběračce či dvou přiléváme horký vývar a mícháme dokud se všechna tekutina  do mouky neabsorbuje. Potom přilejeme další vývar a takhle pokračujeme dokud nespotřebujeme všechen vývar.

Do polívky přidáme hořčici a promícháme.

Na závěr přidáme smetanu a polívku ještě krátce přivedeme k varu.

Hořčičnou polévku servírujeme posypanou slaninovými kostičkami opečenými do křupava.

 

Recept pochází z tohodle blogu a je za pomoci pár dalších hořčičnopolévkových receptů přiveden k obrazu mému.

Napsat komentář