Kokosové chutney

Tohle kokosové chutney se v jižní Indii tradičně jí s čočkovo-rýžovými palačinkami idli dosa.

Na palačinku se z poloviny naklade chutney a na druhou polovinu, přijde něco, co mně hodně připomíná šťouchané brambory; palačinka se přeloží a (bezlepková) dobrota je na světě. Pravda, brambory a kokos je pro evropana docela divná kombinace, ale vážně to stojí za vyzkoušení.

Protože já jsem ale věci neznalý evropan, zachutnalo mně tohle kokosové chutney i s cizrnovými smaženkami chana vada a umím si představit, že dokáže udělat hodně parády všude tam, kam se hodí trocha svěží chuti připomínající exotiku.

Ingredience

  • 1 kokosový ořech
  • kousek zázvoru
  • chili papričky dle chuti
  • hrst čočky v suchém stavu
  • špetka soli

Postup

  1. Kokosový ořech rozbijeme – nejlépe tak, že jim bouchneme o něco hodně tvrdého, aby napraskl a necháme do nějaké nádoby vytéct všechnu kokosovou vodu; potom kokosem tak dlouho boucháme, dokud se skořápka nerozdělí na více částí.
  2. Ze skořápky kokosu s pomocí nože dostaneme všechnu dužninu.
  3. V mixéru/food procesoru rozmixujeme kokosovou dužninu, zázvor a chili papričky.
  4. K takhle rozmixovanému kokosu přilijeme trochu vody a dál mixujeme. Přilíváme vodu a mixujeme tak dlouho, dokud nedosáhneme krémovité konzistence chutnej. Mně to vyšlo na cca 200 ml vody.
  5. Na rozpálené pánvi opražíme suchou čočku. Že je hotová poznáme podle toho, že začnou některé kousky vydávat praskavý zvuk.
  6. Čočku přimícháme do chutney a to ještě trochu dochutíme solí.

Napsat komentář